joi, 13 noiembrie 2008

Canon CLOSE-UP Lens 250D 58mm

Am achizitionat aceasta lentila pentru a obtine un raport de marire de +4 (zic ei). Fotografiile de mai jos (fara/cu lentila) sunt facute la 1:1 cu un F32 pentru a prinde un DOF (depth of field) cat mai larg. Fotografiile nu sunt cropuite de niciun fel.
Nu-i foarte rau zic eu, totusi ma asteptam la cu totul altceva. Nu stiu cum a obtinut omul asta rezultatele astea... :)

Recomandarea Canon pentru raportul maxim de marire ar fi ca focusul sa fie trecut pe manual la distanta minima de focalizare (1:1) si sa mutati camera inainte si inapoi pana cand zona de interes devine sharp.
Lentila este recomandata obiectivelor cu distanta focala situata intre 50 si 135mm.


2 comentarii:

ILOVELIFE spunea...

Buna,
Exemplele postate de tine sunt facute cu ce obiectiv? Eu am un Canon EF 100mm macro si nu ma multumeste raportul de marire, as vrea ceva suplimentar..este oare o solutie aceasta lentila atasata acestui obiectiv? Am vazut ca si tu ai unul... Ai putea sa-mi spui cum se comporta aceasta lentila? Multumesc.

Armand Niculescu spunea...

Buna Florentina,

Testele le-am facut cu obiectivul Canon 100mm Macro.
Cum folosesti obiectivul? In mod Manual sau Auto Focus?
Diferentele dintre obiectiv si obiectiv + lentila se vad clar din exemple. Nu mareste cine stie ce dar ceea ce e bine e ca sa pastreaza diafragma, comparativ cu tuburile de extensie sau teleconvertoroarele care pot chiar s-o dubleze in caz ca raportul de marire este de 2x. Asta inseamna ca F2.8-ul tau se transforma in F5.6.

Sper sa te ajute,
Armand

website statistics