joi, 12 martie 2009

ExpoDisc NEUTRAL Balance Filter - 77mm

Mi-am achizitionat aceast filtru ExpoDisk pentru a-mi calibra White Balance-ul (WB) camerei fast&easy in orice situatie (stiu, I'm a lazy ass!) indiferent de temperatura luminii.






Cum functioneaza:
  • Se seteaza camera pe unul din modurile P, S, A sau M pentru a avea o expunere corecta
  • Se instaleaza filtrul pe obiectiv
  • Se trece obiectivul in mod "Focus manual" si sa scoate functia de IS in caz ca aceasta exista pentru ca altfel nu puteti face o fotografie
  • Se alege modul Custom din WB selection button
  • Se indreapta obiectivul spre sursa de lumina si se face o fotografie (va fi una plina cu gri in cele mai multe cazuri)
  • Se alege din meniu Custom WB, se apasa SET iar pe ecran va aparea ultima fotografie facuta (cea plina de gri in cazul nostru)
  • Se apasa din nou SET pentru confirmare
  • Se scoate filtrul si in acest moment WB-ul camerei este calibrat.
  • Se activeaza Auto Focus, respectiv IS-ul pe obiectiv si... start shooting!
Pentru teste am folosit o foaie alba cu cele 3 culori RGB, plus mana mea pentru o mai buna referinta.
Sursa de lumina a fost cea a blitzului Electra Classic Plus 300.
Rezultatele vorbesc de la sine. Puteti vedea mai jos diferentele dintre modurile presetate ale camerei si cel Custom WB setat cu ajutorul ExpoDisk-ului:

4 comentarii:

dunkelnorth spunea...

thanks man, bun post. imi iau si eu filtru d-asta din aceleasi considerente (lazy ass myself :)
bun blog, mai trec. cele bune

ps: ghici ce cuvant de verificare am pt commentu asta? "comod" =))

Armand Niculescu spunea...

merci de trecere. :) glad i could help

Marian Sterea spunea...

am achizitionat si eu un expodisc de 77.inca nu am apucat sa fac teste cu el dar sunt curios cum ies pozele intr-un interior cu flash pe aparat de ex in biserica
Astept un raspuns.Multumesc anticipat

Armand Niculescu spunea...

sincer n-am incercat ceva de genul asta. e mai complicat cand ai mai multe surse de lumina de temperatura diferita.
aceeasi intrebare am pus-o si eu la f64 cand mi-am luat filtrul si n-au stiut sa-mi raspunda. :)
cred ca in cazul acesta un exponometru ti-ar fi mai util decat filtru cu pricina.

website statistics